Thursday, March 14, 2013

Pet peeves.

Hallo meine Lieben,

today I want to tell you a little bit about my pet peeves.
But first of all I have to tell you that when I moved to America I had no idea what a pet peeve is . I did not know that expression, never heard of it before. So when I first heard about it I had no idea what people talked about. I assumed that it had something to do with their pets. Well okay, that was pretty stupid and I had to google it first.
Now I know what it means and I can actually talk about it. 




Let's start.

People who spit on the ground.

It drives me crazy. First of all because it is so disgusting. I mean, come on, who would do that? And then it also shows what bad manners these people have. Every time I see someone spitting on the ground I say loud and clearly "Bah" or "Pfui" or "Igitt". I did not get beaten up yet. I just hate it. Please stop, people.

People who chew with their mouth open.

No, I don't want to see what you eat. Really. Another thing that disgusts me. 

People who throw trash out of the car.

Why would you do that? Don't you care of the environment. Take your trash home and recycle it there.

People who yell at their pets.

Just don't do it. 

People who talk on their phone so that everybody can hear it.

There is no need to scream. I am sure the person they actually talk to can hear them fine. And I don't care. 

When people say "I got my hair did".

I just don't get it. It is also weird when people say "for my friend and I".  Another thing I don't get is "y'all". 

People who don't say "thank you".

Just be a little polite, it is not that hard.

In general people who seem to not care about the environment, animals, other human beings.

You are not alone in this universe. Show some compassion and commitment. 

What are your pet peeves?




Have a lovely Thursday. 

42 comments:

  1. Smacking/chewing with your mouth open, bragging, taking photos with iPads and other large tablets

    And go to Texas, you'll love y'all afterwards :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yeah, taking photos with tablets looks really weird!
      and i guess it is time for me to travel to texas! :)

      Delete
  2. I agreed with you on all the above. although I rarely see people yell at their pets, more at their children. there's too many more pet peeves for me to list here so I won't. I don't like to complain too much and I'm sure that's lots of people's pet peeves.

    have a great day.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah, people yell at children a lot. that is also annoying!
      and i think it is fine to complain a bit, there is so much to complain about! :)
      have a great day!

      Delete
  3. Hahah great list! I also don't get "I got my hair did".... use proper english please! ~Stephanie

    ReplyDelete
  4. I agree with all of the above, especially the spitting...keep your body fluids to yourself please!

    ReplyDelete
  5. Love the last one! So true.
    Thanks for linking up, babe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. you're welcome, sweetie! thanks for hosting!

      Delete
  6. I don't think you can understand y'all unless you grew up with it. If I ever say "I got my hair/nails did" please know I'm doing it sarcastically. And I hate stepping in spit, but when I'm running I just need to sometimes, but it goes in the grass. I still find it gross even when I'm doing it though.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah, i guess as a german you just don't understand it. :)
      okay, i will remember it!
      and okay, i guess you don't spit in sight of other people when you go running. :)

      Delete
  7. Spitting on the ground is disgusting. I watched a dude roll down his window while driving on the freeway and spit a giant loogie out. I just about threw up, it was disgusting.

    "I got my hair did" - just as awful as saying "YOLO"...hate it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ewwww, that is soooo disgusting!!!
      oh yeah, YOLO!

      Delete
  8. Throwing trash out the car window! Yes that is just terrible. Can't believe i forgot that one.

    ReplyDelete
    Replies
    1. it really is terrible! can't believe people do that!

      Delete
  9. Completely agree with so many of these!! One of my biggest pet peeves is people interjecting into conversations when their comment is not relative. I know this seems so insignificant, but I have notice this more and more lately!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yeah, you are so right. i have noticed that too and it is so annoying!

      Delete
  10. I forgot to add people who don't take care of the environment/animals to my list. Terrible grammar bugs me too. :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. there are so many annoying things!

      Delete
  11. YES! Can't stand people who spit on the ground! Ugh! Manners!!

    ReplyDelete
  12. People who spit on the ground are disgusting - it is the WORST thing ever - especially when they do it right in front of you!

    Great pet peeves!

    Thanks for sharing:)
    http://unpublishedworksofme.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah, why do they have to do it in front of others? so disgutsing!
      thanks dear!

      Delete
  13. people who litter drive me crazy. i will flat out tell a litterer to pick up their crap and that the world is not their garbage can! thanks for the follow :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. you're welcome! and yeah, i hate these people!

      Delete
  14. Yes!!! I agree with all those, is so disgusting.

    ReplyDelete
  15. I am with you on all of these! I don't understand how people can throw trash around. How do they not feel guilty about it? My inner child would be scared that I'd get in trouble so I think that's probably why I don't litter, because it was drummed into me in my childhood :)
    And if you lived in Texas, you'd understand y'all!

    ReplyDelete
    Replies
    1. i really don't understand why they don't feel guilty about it. every normal person would!
      and yeah, i guess only texans understand it. and it is cute when texans do it! :)

      Delete
  16. UGH spitting is so disgusting- why do people even do that? And saying 'thank you' should seriously come as an automatic response. Sadly, some people just don't share the same respect for etiquette as we do :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah, i really don't know how these people grew up! i mean, they should learn things like that!

      Delete
  17. I totally agree on all those pet peeves! (The first time I heard this a few years back I had to look it up, too ;)
    I found another pet peeve today: People that just talk and talk and talk and every time that you try to respond to what they're saying they cut you off with the next story they need to tell :-/

    I hope you're having a wonderful weekend!
    Ich drücke Dich ganz fest :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am so glad that I am not the only one who had to look the expression up first. :)
      Oh yeah, I totally agree, these people are very annoying!
      Have a wonderful day, sweetie! Ich drueck Dich!

      Delete
  18. Vielen lieben Dank nochmal für deine Genesungswünsche. Inzwischen geht es mir schon etwas besser.

    Ich wünsche dir eine gute Woche.

    Chrissy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na, da bin ich ja froh! Dir auch eine gute Woche!

      Delete
  19. Hahaha! I didn't know what a pet peeve was before I got to America, either! And I, too, thought it had to do with pets, hehe.

    I agree to all you've said. People without manners are just argh! So darn annoying! And I still don't get why people say "I had my hair did" ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miki, I am so glad that you thought the same. Haha. :) So cool! I thought I was the only one!

      I think we will never understand why people say that. :) It is just too weird! :)

      Delete
  20. couldn't agree more with all of these!
    especially spitting. the sound itself is disgusting.
    and throwing garbage out of your car. just take it home and throw it out there!
    thanks for linking up!

    ReplyDelete
    Replies
    1. it's fun every week. :) thanks for hosting!

      Delete

Please leave a comment...